Verbonden Victor de hond

Actueel

VoIP nieuwsberichten, weblogs en overig. Een overzicht van al onze berichten.

Tweede lijn/wisselgesprek uitzetten op een Snom telefoon.

Recentelijk belde een klant van Verbonden met de support afdeling. De klant vond het onduidelijk om te achterhalen of een medewerker/collega nu in gesprek was of niet. De telefoon rinkelde altijd, ook bij het doorverbinden van een klant. Men hoorde dus geen ingesprektoon en vroeg zich af waarom de betreffende collega zijn of haar telefoon niet op nam. Was deze misschien om pauze? In gesprek? Was DND (do not disturb, niet storen) aan? Nee, de collega was simpelweg in gesprek. Wat gaat hier mis en hoe is dit eenvoudig op te lossen?

VoIP account: standaard twee lijnen

Standaard kan een VoIP account van Verbonden twee gelijktijdige gesprekken aan. Ieder VoIP account heeft dus twee lijnen tot haar beschikking en zo kan je eenvoudig een wisselgesprek opzetten of een tweede beller om een ogenblik geduld vragen. In de meeste gevallen wordt deze dienst gewaardeerd en is wisselgesprek niet meer weg te denken uit de telefoonwereld, toch?

Om de gewenste situatie van de klant te verkrijgen, is een kleine wijziging in het toestel nodig. De klant uit dit voorbeeld, gebruikt Snom toestellen uit de 300 serie. Deze instelling geldt echter voor alle Snom toestellen met software versie 8.7.3.25 of hoger. Je vindt deze optie in de Snom toestellen onder menuoptie "Geavanceerd". Kies vervolgens voor het tabblad "Audio" en stel hier de optie "wisselgesprek" naar keuze in. Je kan kiezen voor de volgende vier opties:

Keuze opties Snom

  • On: Tweede lijn/wisselgesprek aan. Inclusief pieptoon en LED indicator knippert.
  • Visual: Tweede lijn/wisselgesprek aan. Geen pieptoon, alleen LED indicator knippert.
  • Ringer: Tweede lijn/wisselgesprek aan. Alleen pieptoon, geen LED indicatie.
  • Off: Tweede lijn/wisselgesprek uit. Het ontvangen van een tweede gesprek is niet mogelijk. De beller krijgt de melding "in gesprek" of "busy".

Let op! De nieuwe versie van Snom (8.7.5.x) heeft een kleine wijziging aangebracht in deze optie. Je vindt de functie van wisselgesprek/Call waiting nu onder "Identity", tabblad "Sip".

Geavanceerde instelling Snom

Tweede lijn/wisselgesprek uitzetten op Snom

Zie voor meer informatie de Snom wiki.

Ga terug...

Voordelen van Verbonden

  • Onze diensten kan je altijd per dag aanvragen maar ook stopzetten.
  • Geen langlopende contracten, geen kleine lettertjes of stiekem gedoe.
  • 24/7 zelf jouw telefonie beheren via onze beheeromgeving mijn.verbonden.nl.
  • Open, eerlijk en een persoonlijke benadering door onze medewerkers.
  • Op maat telefonie oplossingen voor optimale bereikbaarheid van onze klanten.
  • Eigen platform, kwalitatief en betrouwbaar netwerk en geen link met KPN.
  • Wij behandelen onze klanten zoals we zelf ook graag behandeld willen worden!
Niet overtuigd? Lees verder...
Voordelen van Verbonden