Callmenow

Uit Help
Ga naar:navigatie, zoeken

Wat kan ik hier?

De detailgegevens van een Call Me Now-knop beheren. Een Call Me Now-knop is dé manier om van een bezoeker van je website een bellende klant te maken. Een Call Me Now-knop legt een telefonische verbinding tussen de bezoeker van een website en een medewerker van je bedrijf. De bezoeker vult zijn nummer in op de website. Onze telefooncentrale belt eerst dit nummer. Wanneer de bezoeker bevestigt dat hij dit gesprek echt heeft aangevraagd, belt de centrale jouw opgegeven telefoonnummer en zet het gesprek tussen de bezoeker en jou op.

Popup op website

Dit wordt gedaan door middel van een link of een formulier op je website waarmee een bezoeker de Call Me Now-popup opent.

Uiterlijk van de popup

Het uiterlijk van deze popup kan standaard ("Basis") zijn, maar kan ook in de huisstijl van je website worden gegoten ("Branded"). Als deze popup is geopend wordt het gesprek opgestart en kan de bezoeker via deze popup de status van het gesprek volgen.


Call-me-now-test-pop-up.png


Flow van een Call Me Now-gesprek

Bij het opzetten van het gesprek wordt eerst de bezoeker gebeld. Deze moet dan een 1 intoetsen om verder te gaan. Hierna wordt het bij de Call Me Now-knop behorende telefoonnummer gebeld. Zodra je opneemt heb je de klant aan de lijn!

Blacklisting

Een bezoeker kan, in plaats van een 1, ook een 0 intoetsen. Hij zet zichzelf daarmee op de blacklist voor de betreffende Call Me Now-knop. Hiermee kunnen grapgesprekken worden tegengegaan.

Velden

Naam: De naam die wordt weergegeven in de Call Me Now-popup bij het opzetten van de verbinding.

Beschrijving: Spreekt voor zich; puur administratief en niet verplicht.

Type: Keuze tussen "Basis" en "Branded". Geeft aan of de stijl van de hierboven beschreven popup standaard danwel maatwerk is. Indien "Branded" is gekozen, is het mogelijk om media-bestanden (css en afbeeldingen) te beheren. Zie hiervoor het kopje Upload hieronder.

A-nummer CLI: Geeft aan welk nummer wordt meegegeven aan de website-bezoeker. Het nummer van de website-bezoeker is het "A-nummer"; het nummer van de Call Me Now-knop houder heet het "B-nummer". Er zijn de volgende keuzes:

  • A-nummer: De bezoeker krijgt zijn eigen nummer te zien als hij wordt gebeld.
  • B-nummer: Dit is de standaard-waarde. De bezoeker krijgt het nummer van de Call Me Now-knop houder te zien als hij wordt gebeld. In dit geval is het nummer ook te zien in de Call Me Now-popup bij het opzetten van het gesprek.
  • Onderdrukt: De bezoeker krijgt geen nummer te zien in zijn nummerweergave.

Bestemming: Het nummer van de Call Me Now-knop houder. Dit is dus ook wel het "B-nummer".

Bevestigings-melding: De melding die de bezoeker te horen krijgt als hij de telefoon opneemt, voordat hij een 1 of een 0 intoetst. Hier kan gekozen worden uit je eigen geuploade AudioFiles. Tevens kun je bovenin de selectielijst een standaard-melding selecteren.

Doorverbind-melding: De melding die de bezoeker te horen krijgt nadat hij een 1 heeft ingetoetst. Ook hier kan gekozen worden uit de eigen geluidsbestanden of een standaard-melding.

Blacklist-melding: De melding die de bezoeker te horen krijgt nadat hij een 0 heeft ingetoetst. En ook hier kan gekozen worden uit de eigen geluidsbestanden of een standaard-melding.

Test

In de lijst van Call Me Now-configuraties is bij elke rij een link "Test" te vinden. Hiermee kan de popup uitgeprobeerd worden. Dit kan op twee manieren: "Bel mij!" en "Simuleer".


Call-me-now-test.png


Bel mij!

Hiermee wordt een echt gesprek opgezet tussen het in het testformulier ingevoerde "A-nummer" en het in de Call Me Now-configuratie ingevulde "B-nummer". Let wel: hiervoor worden dus ook gesprekskosten in rekening gebracht! De popup laat de status van het gesprek zien.

Simuleer

Deze manier is handig voor Branded Call Me Now-knoppen. Hiermee wordt door alle mogelijke statussen heen gelopen, zodat men kan zien hoe dit eruit ziet voor een bezoeker.

Upload

Voor Branded Call Me Now-knoppen is het mogelijk om media-bestanden (css en afbeeldingen) te beheren. Klik hiervoor op de Upload-link in de Call Me Now-lijst bij de betreffende Call Me Now-configuratie.

Bestandsstructuur

De huidige structuur voor media-bestanden is als volgt:

css/site.css	
images/bg/background.jpg
images/status/ballon_groot.gif	
images/status/greenright.gif	
images/status/greenleft.gif	
images/status/redleft.gif	
images/status/redright.gif	

Wanneer je een Branded Call Me Now-knop maakt, worden de standaard media-bestanden voor Basis Call Me Now-knoppen gekopieerd, waarna deze gewijzigd kunnen worden.

.zip-bestand uploaden

Als je een heleboel bestanden en mappen in één keer wilt uploaden, dan is dit mogelijk door deze in een .zip-bestand te zetten. Deze kan vervolgens geupload worden door op "Bladeren" te klikken, het bestand te selecteren, en op "Opslaan" te klikken.

Media bekijken, toevoegen, wijzigen en verwijderen

In de lijst onder het upload-veld is te zien welke bestanden reeds zijn geupload. Je kunt deze bestanden bekijken door erop te klikken. Je kunt ze ook verwijderen door op het rode kruisje ernaast te klikken. Het is ook mogelijk om een bestand te vervangen door een ander bestand, door op het edit-icoontje te klikken. Tevens kunnen bestanden worden toegevoegd aan een map door op het plusje naast de betreffende map te klikken.

Verschillende Call Me Now versies

Er zijn verschillende Call Me Now varianten. Om de configuratie en implementatie van Call Me Now eenvoudig te houden hebben we voor de volgende versies een voorbeeldcode (of broncode) generator geschreven:

   Call Me Now formulier
   Call Me Now link
   Call Me Now email

Voorbeeldcode

form op website

<form name="frmCall" method="post" action="http://partner.voipgrid.nl/ctd/setupcall/" target="foo" onSubmit="return checkPhonenumber(this); "> 
<input type="hidden" name="hash" value="vulhierjehashin"> 
<br/>
Uw telefoonnummer: <br/>
<input id="phonenumber" name="phonenumber" size="15" type="text"> 
<input class="submit" value="Bel nu gratis" type="submit"> 
</form> 
<div id="messageArea" style="color: #cc0000; font-family: arial; font-size:10px;"></div>

callmenow.js

 function checkPhonenumber(form) {
    phonenumber = form.phonenumber.value;
    phonenumber.replace(/-| /g, '');

    if (phonenumber == "") {
        document.getElementById('messageArea').innerHTML = "Geen telefoonnummer ingevuld";
        form.phonenumber.focus();
        return false;
    } else if (phonenumber.length < 8 || phonenumber.length > 12) {
        document.getElementById('messageArea').innerHTML = "Ongeldig telefoonnummer ingevuld";
        form.phonenumber.focus();
        return false;
    } else if (phonenumber.charAt(1) == 8) {
        document.getElementById('messageArea').innerHTML = "Geen servicenummers toegestaan";
        form.phonenumber.focus();
        return false;
    } else if (phonenumber.charAt(1) == 9) {
        if (phonenumber.substring(2, 4) == 91) {
            return true;
        } else {
            document.getElementById('messageArea').innerHTML = "Geen servicenummers toegestaan";
            form.phonenumber.focus();
            return false;
        }
    } else if (phonenumber.charAt(0) != '+' && phonenumber.charAt(0) != 0) {
        document.getElementById('messageArea').innerHTML = "Ongeldig telefoonnummer ingevuld";
        form.phonenumber.focus();
        return false;
    } else {
        document.getElementById('messageArea').innerHTML = "";
        window.open(null, 'foo', 'width=460, height=460, status=no,resizable=no,scrollbars=no');
        return true;
    }
}

Call me now zonder popup

Het is ook mogelijk om Call Me Now te gebruiken zonder popup. Dit doe je door de volgende URL aan te roepen:

https://partner.voipgrid.nl/ctd/call/[call-me-now-hash]/[a-nummer]/

Hierin moet het a-nummer in het E.164 (+31501234567) formaat worden opgegeven.


De URL geeft een call_id terug. Door http://partner.voipgrid.nl/ctd/status/[call_id]/ aan te roepen kun je de status van het gesprek monitoren. Dit zijn alle mogelijke statussen die je terug kunt krijgen:

   # Ideal situation
   'dialing_a',        # dialing
   'confirm',          # request confirmation (optional) [a has answered]
   'dialing_b',        # dialing (confirmed)
   'connected',        # a is connected to b [b has answered]
   'disconnected',     # a or b hung up (normal clearing)
   # Error conditions
   'failed_a',         # failed to call a (congestion, busy, abort during confirm)
   'blacklisted',      # a chose to actively blacklist these calls (pressed 0)
   'failed_b',         # failed to call b (congestion, busy)

;