Gespreksopname

Uit Help
Ga naar:navigatie, zoeken

Wat kan ik hier?

Met gespreksopname kunnen gesprekken worden opgenomen. Gespreksopname moet je eerst expliciet toestaan binnen je account instellingen. Hier staat een vinkje om het toe te staan met een melding erbij over verplichtingen. Als een klant in de wacht wordt gezet dan wordt er alleen stilte opgenomen, wat de bellende partij zegt, wordt niet opgenomen en kan dus niet worden terug geluisterd.

Screenshot

Gespreksopnameinstellingenactivatie.png


Gespreksopname aanzetten

Gespreksopname kan voor ingaande en uitgaande gesprekken op verschillende plekken worden geactiveerd. Voor inkomende gesprekken kan een routeerstap worden ingesteld in een een belplan. Opname voor uitgaande gesprekken worden ingesteld onder het kopje "Gespreksopname" in het beheer menu. In het menu "Gespreksopname" kan opnamen worden geactiveerd voor uitgaande gesprekken vanaf "alle" VoIP accounts, "geen" of enkele geselecteerde VoIP accounts. De kosten voor gespreksopname worden per opgenomen minuut per maand dat de opname is opgeslagen afgerekend.

Belplan

In het belplan moet ook een gespreksopname routeerstap opgenomen worden voor inkomende gesprekken. Het gesprek zal vanaf die routeerstap opgenomen worden.

Gespreksopnamerouteerstap.png


Gespreksopname Op Verzoek

Het is ook mogelijk om alleen individuele gesprekken op te nemen na een handmatige handeling. In de portal onder gespreksopname kan de mogelijk van gespreksopname op verzoek worden aangevinkt. Als dit aan staat, kan je door middel van *2 op het toestel het gesprek verder opnemen. Het niet mogelijk om de opname te stoppen en stopt de opname pas als de verbinding is verbroken.

Opnames terugluisteren

Op het gesprekken scherm kunnen de opnames eenvoudig teruggeluisterd en gedownload worden.

Gespreksopnamegesprekkenlijst.png


Gespreksopname stopzetten

Als je gespreksopname wilt stoppen dan kan je deze functionaliteit uitvinken en verwijderen uit het belplan. Let op: voor alle gesprekken die eerder zijn opgenomen is een bewaartermijn ingesteld en deze blijft actief. Wil de klant direct ook alle call recordings verwijderen zet dan de bewaartermijn op 1 maand. De komende maand worden dan alle gesprekken verwijderd.

Meldingen voor Call Recording

Call recording mag alleen worden gebruikt als klanten daarvan op de hoogte worden gebracht. Hiervoor is de module meldingen nodig.

;