Verbonden Victor de hond

Support

Geen gedoe, no nonsense, eerlijk, transparant en per dag kunnen opzeggen!

Snom toestellen instellen VoIP

Onderstaande instellingen zijn getest en werken in ieder geval voor de Snom type 300, 320, 360, 370, 710, 720, 760, 821 en 870. Wellicht dat deze instellingen ook werken voor andere type Snom VoIP toestellen. Probeer het gerust en laat het ons weten.

IP-adres achterhalen

  • Druk op de "Help" toets op het toestel.
  • Geen Help toets? Ga dan in het menu naar "Informatie" -> "Systeem informatie".
  • Ga met een webbrowser naar het IP-adres die de telefoon weergeeft.
  • Voer hier, indien nodig, gebruikersnaam en wachtwoord in.

VoIP account instellen

  • Klik in het menu op "Identity 1".
  • Vul bij het tabblad "Login" de onderstaande informatie in. De belnaam verschijnt in het scherm van de telefoon, deze mag je zelf verzinnen. Bijvoorbeeld "201 Henk".
  • Het "Account ID" is de inlognaam van het VoIP account dan je wilt instellen en bestaat uit 9 cijfers. Let op dat je dit Account ID ook invult bij "Authentication Username"
  • Wachtwoord spreekt voor zich en is het wachtwoord wat bij dit VoIP account hoort.
  • Bij "Register" als "Uitgaande proxy" vul je sip.verbonden.nl in.
  • Klik op "Opslaan/Apply".

Screenshot 1

  • Ga naar het tabblad "SIP" en vul het onderstaande in.
  • Belangrijk dat "Server Type Support" hier op Asterisk staat
  • Klik daarna op "Opslaan/Apply".

Screenshot 2

NAT instellingen

  • Ga naar tabblad "NAT", vul het onderstaande in.
  • Keepalive interval (seconds) zet je hier op 30 seconden.
  • Klik daarna op "Opslaan/Apply".

Screenshot 3

RTP instellingen

  • Vul bij het tabblad "RTP" het volgende in.
  • De lijst met codes is als volgt: pcma,pcmu,g722,g726-32,aal2-g726-32,g723,g729,telephone-event
  • Mogelijk moet hier RTP Encryption op "Off" staan als uitgaan bellen niet werkt.
  • Klik daarna op "Opslaan/Apply".

Screenshot 4

VoIP account testen

Klik in het menu op Systeem informatie. Als het account geregistreerd is op de server zal bij Identity 1 Status het volgende verschijnen: "Account@Server: OK" Het account is nu juist ingesteld op de telefoon.

Screenshot 5



Ga terug...

Voordelen van Verbonden

  • Onze diensten kan je altijd per dag aanvragen maar ook stopzetten.
  • Geen langlopende contracten, geen kleine lettertjes of stiekem gedoe.
  • 24/7 zelf jouw telefonie beheren via onze beheeromgeving mijn.verbonden.nl.
  • Open, eerlijk en een persoonlijke benadering door onze medewerkers.
  • Op maat telefonie oplossingen voor optimale bereikbaarheid van onze klanten.
  • Eigen platform, kwalitatief en betrouwbaar netwerk en geen link met KPN.
  • Wij behandelen onze klanten zoals we zelf ook graag behandeld willen worden!
Niet overtuigd? Lees verder...
Voordelen van Verbonden