Verbonden Victor de hond

Support

Geen gedoe, no nonsense, eerlijk, transparant en per dag kunnen opzeggen!

Keuzemenu

De detailgegevens van een keuzemenu instellen, zoals de timeout, het aantal pogingen en enkele standaardmeldingen.

Velden

  • Naam: De naam die wordt gebruikt van het selecteren van een keuzemenu in de routering.
  • Beschrijving: Spreekt voor zich; puur administratief en niet verplicht.
  • Timeout: Het aantal seconden dat een beller de tijd heeft om een keuze in te toetsen. Hierna wordt naar de timeout/mislukt-stap doorgerouteerd. Standaard 10 seconden.
  • Aantal pogingen: Het aantal pogingen dat een beller heeft om een geldige keuze in te toetsen. Hierna wordt naar de timeout/mislukt-stap doorgerouteerd. Welke toetsen geldig zijn, hangt af van wat er in de routering is ingesteld. Standaard 3 pogingen.
  • Begin-bericht: Optioneel; het bericht dat wordt afgespeeld op het moment dat een beller in het keuzemenu terechtkomt.
  • Fout-bericht: Optioneel; het bericht dat wordt afgespeeld als een beller het hierboven ingestelde aantal pogingen om een geldige keuze te maken heeft overschreden.
  • Timeout-bericht: Optioneel; het bericht dat wordt afgespeeld als een beller langer dan het bij het Timeout-veld ingestelde aantal seconden geen keuze heeft ingetoetst.

Routering instellen

Een keuzemenu-routering kan er als volgt uit zien:

Als in de routering een keuzemenu wordt geselecteerd, worden er initieel twee routeerstappen met opties aangemaakt, waarvan de laatste 'Mislukt' heet. Deze moet altijd bestaan. Als een beller over het maximum aantal pogingen of seconden heenkomt, wordt hij doorgerouteerd naar wat hieronder is ingesteld, in dit geval naar de voicemail.
In de andere optie-routeerstappen kan een toets geselecteerd worden: de cijfers 0 t/m 9, * en #. Er kunnen zoveel opties aangemaakt als je wilt door rechts naast de optie met het +-icoon een nieuwe routerstap te maken. Hierbij geldt wel dat elke optie ten hoogste 1 keer kan voorkomen in een keuzemenu.
Het is ook mogelijk om diepere sub-keuzemenu's aan te maken. Dit kan 'genest', zie het volgende voorbeeld:
Hier is een tweede keuzemenu gemaakt waarin een beller terechtkomt als hij in het 'hoofdmenu' de optie 2 heeft gekozen. Als extraatje wordt de beller bij een timeout of een overschrijding van het aantal pogingen teruggerouteerd naar het hoofdmenu dankzij de jump-routeerstap.



Ga terug...

Voordelen van Verbonden

  • Onze diensten kan je altijd per dag aanvragen maar ook stopzetten.
  • Geen langlopende contracten, geen kleine lettertjes of stiekem gedoe.
  • 24/7 zelf jouw telefonie beheren via onze beheeromgeving mijn.verbonden.nl.
  • Open, eerlijk en een persoonlijke benadering door onze medewerkers.
  • Op maat telefonie oplossingen voor optimale bereikbaarheid van onze klanten.
  • Eigen platform, kwalitatief en betrouwbaar netwerk en geen link met KPN.
  • Wij behandelen onze klanten zoals we zelf ook graag behandeld willen worden!
Niet overtuigd? Lees verder...
Voordelen van Verbonden