Rinse Boorsma

Planning & Communication

2024-02-23 01:15:37

Bedien je Webphone met je headset

We hebben een nieuwe functie aan de Verbonden Webphone toegevoegd waarmee jouw leven weer een stukje makkelijker wordt! Vanaf nu kun je de Webphone bedienen via je headset. Dit geeft je de mogelijkheid om gesprekken te beantwoorden, gesprekken in de wacht te zetten en jezelf te (un)muten. Allemaal via je headset. Ideaal als je even niet op je plek zit maar wel een binnenkomend telefoontje wil beantwoorden. 

Wat is Call Control

Call control is een verzamelnaam voor verschillende acties die je kan uitvoeren vanaf je headset. Zo kun je onderstaande handelingen volledig verrichten via de headset:

✔ Gesprekken aannemen en ophangen

✔ Jezelf muten en unmuten

✔ Gesprek in de wacht zetten en weer uit de wacht halen

 

Dankzij WebHID kunnen we Call control laten werken in combinatie met de Vialer Webphone. WebHID zorgt ervoor dat webapplicaties (zoals de Webphone) kunnen communiceren met apparaten die niet standaard ondersteund worden (zoals toetsenborden, muizen en tablets).

 

Waarom Call Control?

Het grootste voordeel van Call Control is de vrijheid die het je verschaft. Je hebt je handen vrij voor andere werkzaamheden en bent tegelijkertijd goed bereikbaar. Je hoeft niet te rennen om een telefoontje op te nemen en kunt lekker rondlopen tijdens het bellen. Ook hoef je niet meer te zoeken tussen al je openstaande programma's naar je Vialer Webphone om een telefoontje te beantwoorden.

 

Welke headsets kunnen gebruik maken van Call Control?

  • - Impact 1000 series met USB dongle (BTD 800)
    - Adapt 160 series met call control knoppen in de bekabelde aansluiting
  • - Jabra
  • - Yealink
  • - Poly/Plantronics

Hoe stel je Call Control in?

Je kunt in deze Call Control handleiding een uitgebreid stappenplan vinden om dit in te stellen voor jouw headset. 

Staat je headset er niet bij? Dan kun je het volgende proberen:

  • - Zorg dat je de bijbehorende software van jouw headset op je computer hebt
  • geïnstalleerd.
    - Zorg dat je headset is voorzien van de laatste updates
    - Sluit je headset aan op je computer voorzien van een bijgeleverde dongle of kabel.
    - Selecteer de aangesloten headset in de instellingen van jouw Webphone.
    Voer een gesprek via de Webphone en kijk of je de mogelijkheid hebt om via de headset een gesprek aan te nemen of te beëindigen.

Let op! Er komt een extra melding van de Webphone of we gebruik mogen maken van de functies van jouw headset. Als je hiervoor geen toestemming geeft, dan werkt Call control ook niet.