Tip 4: Pas je bereikbaarheid naar wens aan met een tijdschema

Reading time: 1 minutes (292) words

Rick de Jong

Strategy

2022-12-09 09:09:30

Tip 4: Pas je bereikbaarheid naar wens aan met een tijdschema

Tip 4: Pas je bereikbaarheid naar wens aan met een tijdschema

Als ondernemer wil je altijd bereikbaar zijn, zeker voor (nieuwe) klanten. Als een potentie?le klant je niet kan bereiken, is de kans aanwezig dat hij een ander belt. Hoe ideaal is het als je de bereikbaarheid van je bedrijf kunt aanpassen?

Met een tijdschakeling kun je op vaste tijdstippen jouw vaste nummer doorschakelen naar je mobiel. Tussen 9.00 uur en 17.00 uur stuur je bellers bijvoorbeeld door naar jouw mobiel. Buiten deze uren laat je het gesprek uitkomen op je zakelijke voicemail. Dit levert jou extra privacy op. Hanteer je liever ruimere openingstijden? Dat kan natuurlijk ook.

Met een tijdschakeling kan je ook extra opties inbouwen. Voorbeeld: op maandag, woensdag en vrijdag worden de gesprekken doorgestuurd naar jouw 06-nummer, en op dinsdag en donderdag gaan de gesprekken naar je collega. Het is dus niet alleen een route op basis van tijdstippen, maar ook afhankelijk van dagen die jij uitkiest. Zo kun je eenvoudig alle feestdagen inplannen, zodat je op dagen zoals Pasen, kerst en Nieuwjaarsdag niet bereikbaar bent. Ideaal.

Heb je suggesties voor onze rubriek?

Heb je een suggestie? We horen graag van je. Stuur ons een e-mailtje via tips@verbonden.nl en gaan met jouw bericht aan de slag.

Door middel van korte tips zullen de medewerkers van Verbonden uitleg geven over diverse onderwerpen rondom VoIP telefonie. We beantwoorden dagelijks vele vragen die we graag via dit kanaal met onze (nieuwe) klanten willen delen.