Verbonden Victor de hond

Actueel

VoIP nieuwsberichten, weblogs en overig. Een overzicht van al onze berichten.

Doorverbinden op een Snom 710, 720 & 760. Hoe zit dat?

Doorverbinden op een Snom VoIP telefoon? Hoe zit dat precies? De Snom 710 beschikt namelijk niet over de "Transfer" knop die Snom 720 & 760 wel hebben. Daarnaast zit er verschil in het koud of warm doorverbinden van een gesprek naar je collega. Deze bediening is voor nieuwe Snom gebruikers even wennen, maar na verloop van tijd wordt de Snom een toegankelijk toestel voor intensief gebruik.

Wat is "koud doorverbinden"?

Gesprekken doorverbinden zonder eerst met het externe nummer te spreken. Je stuurt het gesprek dus direct door zonder bijvoorbeeld je collega te informeren over wie je aan de lijn hebt of te voorkomen dat de beller zijn verhaal twee keer moet vertellen.

Wat is "warm doorverbinden"?

Met warm doorverbinden geef je de voorkeur aan het eerst spreken van je collega, voordat je het gesprek doorverbindt. Dit geeft je de gelegenheid je collega te informeren over het gesprek en te voorkomen dat deze een intern gesprek verwacht maar direct een klant te spreken krijgt.


Direct de informatie voor jouw Snom telefoon

Doorverbinden op Snom 720, 720, 760, D725, D715

We beginnen met de Snom 710 (ook wel bekend als de D715). Gebruik je een Snom 720, 760, D725 of D765? Scroll dan even iets verder naar beneden.

Snom 710: Koud doorverbinden oftewel Blind call transfer

1) Druk tijdens het telefoongesprek op "Dvb". De Dvb knop vind je tijdens een gesprek onder één van de vier knoppen direct onder het display.
2) Kies vervolgens het interne nummer van je collega waarnaar je wilt doorverbinden (bijvoorbeeld 203) en druk op het "Vinkje".
3) Het gesprek is nu koud doorverbonden en je kan de hoorn ophangen. De beller is nu succesvol doorverbonden met je collega.


Snom 710: Koud doorverbinden oftewel Blind call transfer

Snom 710: Warm doorverbinden oftewel Supervised call transfer

1) Open tijdens het telefoongesprek een tweede lijn. Klik hiervoor op een niet brandend lampje aan de rechterzijde. Vermoedelijk is dit de tweede LED. De beller wordt nu automatisch in de wacht gezet.
2) Kies vervolgens het interne nummer van je collega die je wil spreken (bijvoorbeeld 203) en druk op het "Vinkje".
3) Je hebt nu contact met je collega en je kan hem of haar informeren over de beller.
4) Om vervolgens de beller met je collega te verbinden, druk je op "Dvb" en vervolgens op het "Vinkje". Beide worden nu met elkaar verbonden en jouw verbinding wordt verbroken.


Snom 710: Warm doorverbinden oftewel Supervised call transfer

Snom 720/760/D725/D765: Koud doorverbinden oftewel Blind call transfer

1) Druk tijdens het telefoongesprek op de "Transfer" knop. De Transfer knop vind je rechtsonder op het toestel, boven de "Hold" knop.
2) Kies vervolgens het interne nummer van je collega waarnaar je wilt doorverbinden (bijvoorbeeld 203) en druk op het "Vinkje". Maak je gebruik van BLF? Klik dan na Transfer, op de BLF knop van je collega.
3) Het gesprek is nu koud doorverbonden en je kan de hoorn ophangen. De beller is nu succesvol doorverbonden met je collega.


Snom 720/760/D725/D765: Koud doorverbinden oftewel Blind call transfer

Snom 720/760/D725/D765: Warm doorverbinden oftewel Supervised call transfer

1) Open tijdens het telefoongesprek een tweede lijn. Klik hiervoor op een niet brandend lampje van de 18 functietoetsen in het midden van het toestel. Vermoedelijk is dit de tweede LED. De beller wordt nu automatisch in de wacht gezet.
2) Kies vervolgens het interne nummer van je collega die je wil spreken (bijvoorbeeld 203) en druk op het "Vinkje". Maak je gebruik van BLF? Klik dan na Transfer, op de BLF knop van je collega.
3) Je hebt nu contact met je collega en je kan hem of haar informeren over de beller.
4) Om vervolgens de beller met je collega te verbinden, druk je op "Transfer" en vervolgens op het "Vinkje". Beide worden nu met elkaar verbonden en jouw verbinding wordt verbroken.


Snom 720/760/D725/D765: Warm doorverbinden oftewel Supervised call transfer

Wil je meer informatie over doorverbinden op een Snom telefoon? Of heb je extra hulp nodig? Wij helpen onze klanten graag. Je bereikt onze supportmedewerkers via support@verbonden.nl .

Ga terug...

Voordelen van Verbonden

  • Onze diensten kan je altijd per dag aanvragen maar ook stopzetten.
  • Geen langlopende contracten, geen kleine lettertjes of stiekem gedoe.
  • 24/7 zelf jouw telefonie beheren via onze beheeromgeving mijn.verbonden.nl.
  • Open, eerlijk en een persoonlijke benadering door onze medewerkers.
  • Op maat telefonie oplossingen voor optimale bereikbaarheid van onze klanten.
  • Eigen platform, kwalitatief en betrouwbaar netwerk en geen link met KPN.
  • Wij behandelen onze klanten zoals we zelf ook graag behandeld willen worden!
Niet overtuigd? Lees verder...
Voordelen van Verbonden