Rinse Boorsma

Planning & Communication

2022-11-04 08:39:04

VoIP techniek

VoIP is sterk in opkomst. Al jaren wordt er overgestapt op de VoIP-techniek waarbij telefoongesprekken niet meer over een speciaal daarvoor ingericht netwerk (telefonie netwerk zoals dat van KPN) worden afgehandeld, maar gewoon over het bestaande data netwerk (internet). Ook in Nederland heeft deze technologie zich de afgelopen jaren al sterk ontwikkeld. De helft van de Nederlandse bedrijven (zo'n 55%) is al overgestapt, andere hebben zich er op voorbereid, bevinden zich in de oriënterende fase of laten VoIP vooralsnog links liggen. De massale overstap van ISDN naar VoIP die momenteel gaande is, is niet verwonderlijk aangezien VoIP veel voordelen biedt boven traditionele telefonie (ISDN). Hoe eenvoudig is het nu eigenlijk om over te stappen van ISDN2, ISDN15 of ISDN30 naar VoIP? Verbonden geeft antwoord.

Wat is ISDN?

ISDN is een telefoonlijn en staat voor Integrated Services Digital Network die de analoge telefoonlijn kan vervangen. ISDN is een digitale telefoonlijn dat werkt over het bestaande koperen netwerk van KPN. Er zijn verschillende ISDN services maar de meest gebruikte is Basic Rate Interface (BRI) of Basic Rate Acces (BRA), ook wel bekend onder de naam ISDN2. De communicatiekanalen kunnen voor veel toepassingen worden gebruikt. Hierbij is te denken aan spraak maar ook data, tekst en beeld.

Veel bedrijven maken nog gebruik van ISDN diensten hetzij door onwetendheid over andere technieken of door gemak. VoIP lijkt de technologie van de toekomst te worden die ISDN inmiddels zowel op de zakelijke markt als de consumentenmarkt begint te verdringen.

Waarom van ISDN naar VoIP?

ISDN is echter anno 2015 een verouderde techniek en wordt door veel bedrijven nu ingewisseld voor VoIP. De belangrijkste motivatie is kostenbesparing. Zo betaal je bij de KPN al snel € 31,85 per maand voor een ISDN2 aansluiting. Heeft de klant een ISDN-15, ISDN-20 of ISDN-30? Dan vraagt KPN hiervoor respectievelijk € 193,53, € 241,55 of € 284,39 per maand. Voor deze maandbedragen krijgt men alleen de lijn/verbinding en geen diensten die een telefooncentrale biedt.

Als rekenvoorbeeld nemen we de ISDN2 aansluiting á € 31,35 per maand. Voor dit bedrag per maand krijgt een klant van Verbonden al 10 gebruikers. Deze gebruikers kunnen allen tegelijk bellen en gebeld worden (iedere gebruiker beschikt standaard over 2 lijnen), kunnen toegewezen worden aan een groep, beschikken over een wachtrij, callcenter, keuzemenu, voicemail en gebruikers kunnen via de mobiele telefoon of webbrowser eenvoudig hun beschikbaarheid aangeven. Kortom, meer functionaliteiten tegen een vergelijkbaar of lager maandbedrag.

Tel daarbij de besparing op van lage beltarieven voor zowel binnen Nederland als de gehele wereld en de besparing per maand loopt nog verder op. Verbonden garandeert jou daarom een minimale besparing op de traditionele KPN abonnement van 35%. Wil je een exacte besparen? Vraag dan onze offerte aan.

Overstappen op VoIP

Zit je nog vast aan een contract? Of wil je weten wat de mogelijkheden zijn ten opzichte van KPN? Wellicht kom je in aanmerking om kosteloos het KPN abonnement op te zeggen wegens prijsverhogingen. Ingewikkeld? Te veel moeite? Weten hoeveel je kan besparen? Stuur ons een gespecificeerde telefoniefactuur (vast en/of mobiel) en wij rekenen jouw besparing direct voor uit.

Per dag aanvragen en stopzetten

24/7 zelf je telefonie beheren via de online beheeromgeving

Open, eerlijke en persoonlijke benadering

Geen langlopende contracten of kleine lettertjes

Maatwerk oplossingen voor optimale bereikbaarheid

Eigen platform met een betrouwbaar netwerk