Verbonden Victor de hond

Actueel

VoIP nieuwsberichten, weblogs en overig. Een overzicht van al onze berichten.

Panasonic spooktelefoontjes? Check SSAF (SIP Source Address Filter)

Een klant van Verbonden meldde zich onlangs bij de support afdeling met de klacht dat ze vooral in de nachtelijke uren gebeld werden en bij het opnemen niets hoorden. Los van het feit dat dit veel overlast met zich meebrengt, is het ook bijzonder vervelend. De klant zag vaak nummer "100", "200" of "1000" staan op het scherm van de Panasonic handset als afzender/beller. De tevens aanwezige Aastra toestellen gingen op dat moment overigens niet over. Het gaat dus specifiek om een Panasonic instelling. Wat was hier aan de hand?

Panasonic nachtelijke spooktelefoontjes?

De nachtelijke uren waarin ze gebeld werden waren op zich al verdacht, evenals het nummer van de afzender/beller. Al zoekende werd al snel duidelijk dat het hier gaat om "sniffing", waarbij programma's worden ingezet om op internet te speuren naar mogelijke beveiligingslekken. De Panasonic reageert op deze verzoeken door simpelweg over te gaan.

De oplossing om dit te voorkomen is gelukkig relatief eenvoudig. Log hiervoor in in het Panasonic toestel en ga vervolgens naar het tabblad VoIP. Aan de linkerzijde zie je SIP Settings, kies de lijn waar het om gaat en scroll door naar beneden tot het kopje Security. Door daar te kiezen voor Yes bij Enable SSAF (Sip Source Address Filter) behoort het probleem tot het verleden.

Wat zegt de Panasonic handleiding

If set to "Y", the unit receives SIP messages only from the source addresses stored in the SIP servers (registrar server, proxy server, and presence server), and not from other addresses. However, if "SIP_OUTPROXY_ADDR_[1-8]" in 4.7.2 SIP Settings is specified, the unit also receives SIP messages from the source address stored in the SIP outbound proxy server.

Screenshot SSAF (SIP Source Address Filter)

Ga terug...

Voordelen van Verbonden

  • Onze diensten kan je altijd per dag aanvragen maar ook stopzetten.
  • Geen langlopende contracten, geen kleine lettertjes of stiekem gedoe.
  • 24/7 zelf jouw telefonie beheren via onze beheeromgeving mijn.verbonden.nl.
  • Open, eerlijk en een persoonlijke benadering door onze medewerkers.
  • Op maat telefonie oplossingen voor optimale bereikbaarheid van onze klanten.
  • Eigen platform, kwalitatief en betrouwbaar netwerk en geen link met KPN.
  • Wij behandelen onze klanten zoals we zelf ook graag behandeld willen worden!
Niet overtuigd? Lees verder...
Voordelen van Verbonden