Tweede lijn/wisselgesprek uitzetten op een Snom telefoon
Recentelijk belde een klant van Verbonden met de support afdeling. De klant vond het onduidelijk om te achterhalen of een medewerker/collega nu in gesprek was of niet. De telefoon rinkelde altijd, ook bij het doorverbinden van een klant. Men hoorde dus geen ingesprektoon en vroeg zich af waarom de betreffende collega zijn of haar telefoon niet op nam. Was deze misschien om pauze? In gesprek? Was DND (do not disturb, niet storen) aan? Nee, de collega was simpelweg in gesprek. Wat gaat hier mis en hoe is dit eenvoudig op te lossen?
Let op! De nieuwe versie van Snom (8.7.5.x) heeft een kleine wijziging aangebracht in deze optie. Je vindt de functie van wisselgesprek/Call waiting nu onder "Identity", tabblad "Sip". Ceck voor meer informatie de Snom wiki.
VoIP account: standaard twee lijnen
Standaard kan een VoIP account van Verbonden twee gelijktijdige gesprekken aan. Ieder VoIP account heeft dus twee lijnen tot haar beschikking en zo kan je eenvoudig een wisselgesprek opzetten of een tweede beller om een ogenblik geduld vragen. In de meeste gevallen wordt deze dienst gewaardeerd en is wisselgesprek niet meer weg te denken uit de telefoonwereld, toch?
Om de gewenste situatie van de klant te verkrijgen, is een kleine wijziging in het toestel nodig. De klant uit dit voorbeeld, gebruikt Snom toestellen uit de 300 serie. Deze instelling geldt echter voor alle Snom toestellen met software versie 8.7.3.25 of hoger. Je vindt deze optie in de Snom toestellen onder menuoptie "Geavanceerd". Kies vervolgens voor het tabblad "Audio" en stel hier de optie "wisselgesprek" naar keuze in. Je kan kiezen voor de volgende vier opties:
- On: Tweede lijn/wisselgesprek aan. Inclusief pieptoon en LED indicator knippert.
Visual: Tweede lijn/wisselgesprek aan. Geen pieptoon, alleen LED indicator knippert.
Ringer: Tweede lijn/wisselgesprek aan. Alleen pieptoon, geen LED indicatie.
Off: Tweede lijn/wisselgesprek uit. Het ontvangen van een tweede gesprek is niet mogelijk. De beller krijgt de melding "in gesprek" of "busy".
Bekijk ons laatste nieuws
Per dag aanvragen en stopzetten
24/7 zelf je telefonie beheren via de online beheeromgeving
Open, eerlijke en persoonlijke benadering
Geen langlopende contracten of kleine lettertjes
Maatwerk oplossingen voor optimale bereikbaarheid
Eigen platform met een betrouwbaar netwerk