Uitspraak ACM (Opta) nadelig voor KPN
Wat is er aan de hand?
Bij wijzigingen aan de telefoonlijnen wordt je vaak geconfronteerd met een lange opzegtermijn omdat KPN je houdt aan een contract. Dit blijkt niet in alle gevallen juist. Wat is er aan de hand?
Veel klanten hebben vorig jaar zonder dat men daartoe opdracht heeft gegeven een Zakelijk Belvrij Totaal pakket van KPN gekregen. De Autoriteit Consument en Markt (voorheen Opta) heeft nu bepaald dat deze eenzijdige wijziging van voorwaarden niet aantoonbaar in het voordeel van de klant is en dus had KPN de klant de mogelijkheid moeten bieden om zijn abonnement kosteloos te beëindigen. Aangezien KPN haar klanten deze mogelijkheid niet heeft geboden, moet zij dat van de ACM alsnog doen. Dit kan tot 21 januari 2014.
Wat betekent dit?
Dit betekent dat je nu boetevrij je huidige abonnement bij KPN kunt opzeggen vóór 21 januari 2014.
Hoe weet je of je een Zakelijk BelVrij Totaal abonnement hebt?
Dit is het geval wanneer er geen verbruikskosten op de factuur ziet staan voor de bestemmingen: binnen uw regio, buiten uw regio en mobiele nummers (€ 0,00).
Hoe gaat de opzegging en overstap in zijn werk?
Door over te stappen naar Verbonden bespaar je niet alleen op de abonnements- en gesprekskosten. Wij bieden meerdere voordelen zoals diensten die eenvoudig per dag opgezegd kunnen worden. Bij Verbonden houden we niet van lange contracten en een sneaky werkwijze.