Verbonden introduceert VoIP gespreksstatistieken
Verbonden introduceert een nieuwe module in de online beheeromgeving, namelijk gespreksstatistieken. Met deze nieuwe module krijgen onze klanten inzicht in hun belgedrag, met als uiteindelijk doel het verbeteren van de telefonische bereikbaarheid. Vanaf vandaag is de nieuwe module terug te vinden in de online beheeromgeving mijn.verbonden.nl. Alle gebruikers met admin- of accountbeheer rechten kunnen de gespreksstatistieken per direct bekijken.
Screenshot VoIP gespreksstatistieken

Module Statistieken
Statistieken bieden inzicht in je belgedrag: hoeveel gesprekken zijn beantwoord en hoeveel gesprekken heb je gemist? Ieder gemist gesprek kan een gemiste klant zijn. Als je gesprekken mist, hoe laat was dat? En kun je daar misschien verbeteringen in aanbrengen? De nieuwe module in de mijn.verbonden.nl bevat deze informatie. Als gebruiker van ons platform kun je per dag, week, maand en zelfs per jaar je gespreksstatistieken bekijken en vergelijken. Ook vind je in deze module de gemiddelde gesprekstijd van de gesprekken die in dat uur zijn gestart en hoe lang er gemiddeld is gebeld. De gespreksinformatie wordt weergegeven op nummerniveau. Dat betekent dat de statistieken een weergave zijn per telefoonnummer.

Blok: Bereikbaarheid
Het blok "bereikbaarheid" geeft in een grafiek de bereikbaarheid van de telefonie aan. 100% bereikbaar ten opzichte van 0% bereikbaarheid. Via dit blok kan snel inzicht verkregen worden in tijdstippen waarop de bereikbaarheid ten wensen overliet. Zie je tussen 12:00 uur en 13:00 uur de bereikbaarheid flink dalen? Dan is het wellicht een idee om medewerkers op verschillende tijdstippen om pauze te laten gaan.

Blok: Gesprekken beantwoord
Het blok "Gesprekken beantwoord versus niet beantwoord" geeft in percentages aan hoeveel gesprekken je hebt beantwoord en hoeveel je bedrijf gemist heeft. Het doel is hier natuurlijk altijd 100%. Bij 100% heb je alle inkomende oproepen beantwoord en heb je je telefonie op orde.