Tip 18: Maak gebruik van een antwoordservice
Maak gebruik van een antwoordservice
Minder persoonlijk, maar je kunt een vast nummer in gebruik nemen en direct doorschakelen naar een antwoordservice. Die staat alle bellers netjes te woord en vertelt jou wie er gebeld hebben. Jij kan dan zelf terugbellen op een voor jou geschikt moment. Groot voordeel is dat je als ondernemer altijd bereikbaar bent voor je klanten.
De antwoordservice stelt zich namens jouw bedrijf voor en jij kiest zelf de welkomstboodschap: “Goedemorgen, u spreekt met de antwoordservice van…” of bijvoorbeeld “Goedemorgen, u spreekt met Jan van Autobedrijf Jansen, waarmee kan ik u helpen?"
Het inschakelen van een antwoordservice kost je maandelijks een klein bedrag, maar levert veel tijdwinst op. Bij de meeste beantwoorddiensten betaal je per maand voor een abonnement plus een klein bedrag per afgehandeld gesprek. Daarnaast kun je een abonnement eenvoudig uitbreiden met SMS-berichten, zodat je direct op de hoogte bent van een oproep. Ook kan je ervoor kiezen om bepaalde klanten wel door te laten en de rest terug te bellen.
Wil je weten of deze dienst voor jou geschikt is? Vaak kan je een antwoordservice twee weken op proef krijgen. Hier vind je een overzicht van populaire telefoonservices.
Heb je suggesties voor onze rubriek?
Heb je een suggestie? We horen graag van je. Stuur ons een e-mailtje via tips@verbonden.nl en gaan met jouw bericht aan de slag.
Door middel van korte tips zullen de medewerkers van Verbonden uitleg geven over diverse onderwerpen rondom VoIP telefonie. We beantwoorden dagelijks vele vragen die we graag via dit kanaal met onze (nieuwe) klanten willen delen.