Tip 19: Filter ongewenste gesprekken of verwen je VIP-klanten
Filter ongewenste gesprekken of verwen je VIP-klanten
Je hebt soms klanten die je liever even niet te woord staat. Of misschien hou je niet van anonieme/geblokkeerde oproepen en wil je die standaard weigeren? Filters bieden dan uitkomst.
Hierboven benader ik filters natuurlijk enigszins negatief door "vervelende klanten" eruit te filteren. Maar draai het om, en beloon speciale klanten met extra aandacht. Filters kan je namelijk ook eenvoudig gebruiken om bepaalde telefoonnummers voorrang te geven tot de doorschakeling naar jouw mobiel, en de rest van de gesprekken af te leveren bij een antwoordservice of voicemail.
Met filters kan je oproepen naar keuze een andere route geven. Je voegt eenvoudig nummers toe aan je filterlijst en bepaalt zelf wie wel en niet doorkomen. Iets wat niet mogelijk is met je mobiele nummer. Daar komen alle gesprekken door, wie er ook belt of wanneer.
Je kan filters dus ook gebruiken om belangrijke klanten extra prioriteit te geven. Zo kun je voor één of meer klanten je openingstijden verruimen. Ideaal voor bedrijven die een service SLA aanbieden.
Heb je suggesties voor onze rubriek?
Heb je een suggestie? We horen graag van je. Stuur ons een e-mailtje via tips@verbonden.nl en gaan met jouw bericht aan de slag.
Door middel van korte tips zullen de medewerkers van Verbonden uitleg geven over diverse onderwerpen rondom VoIP telefonie. We beantwoorden dagelijks vele vragen die we graag via dit kanaal met onze (nieuwe) klanten willen delen.