Verbonden Victor de hond

Actueel

VoIP nieuwsberichten, weblogs en overig. Een overzicht van al onze berichten.

Storingsverslag begin 2017

De afgelopen weken hebben in totaal 6 storingen zich voorgedaan. Een extreem slecht begin van het jaar, zeker als je weet dat we in heel 2016 slechts één kleine onderbreking hebben gehad. Wanneer je werkt met techniek is het natuurlijk onoverkomelijk dat je af en toe een storing hebt, maar zes storingen in ruim een maand is écht te veel. Wij vinden het heel erg dat onze klanten hier dusdanig veel hinder van ondervinden, mede ook omdat er juist gekozen is voor een betrouwbare telefonie-aanbieder met een fantastische uptime van boven de 99,9%.

Nu hebben we zelf het gevoel dat we in de afgelopen maand ons opgebouwde krediet aan het verspelen zijn. Voor het eerst in de geschiedenis van Verbonden krijgen we mailtjes, belletjes en website-chats van klanten waarin ze zich afvragen of we nog wel een betrouwbare aanbieder zijn. Dat ze misschien wel bij ons weggaan, maar ook dat men meer toelichting wil hebben over wat er is gebeurd. Terechte vragen waar we via deze weg graag een eerlijke uitleg op geven.

- 9 januari en 25 januari: kleine storingen

Op deze data hadden we kleinere storingen door kleine bugs in de servers die gelukkig geen impact hadden op onze reguliere telefoniedienst. De eerste zorgde ervoor dat klanten binnenkomende voicemails niet konden afluisteren. Die van 25 januari hield in dat de Verbonden-App twee uren lang geen telefoontjes binnenkreeg.

- 27 januari en 1 februari DDoS aanvallen

Twee keer binnen 5 dagen hadden we te maken met een DDoS aanval. Hier konden we helaas niets aan doen, maar dit maakt het niet minder vervelend. Als je als bedrijf te maken hebt met een DDoS aanval, dan kun je deze alleen maar zo goed mogelijk afweren. Een DDoS-aanval wordt ingezet om schade te berokkenen bij een bedrijf of dienst. Vaak willen de aanvallers daarmee bedrijven afpersen of concurrenten benadelen. Afgelopen weken zijn verschillende telecomoperators al slachtoffer geworden van meerdere DDoS-aanvallen. Het verbaast ons dan ook niet dat wij het volgende doelwit waren. Ondanks dat we het heel vervelend vonden dat er geen telefonie mogelijk was, waren we ook blij om te zien dat onze DDoS preventiemiddelen naar behoren werken.

- 8 februari: storingen door ‘loops’ in belplannen

Een ‘loop’ in het belplan van een klant zorgt voor een storing. Ondanks dat we een ‘loopdetectiesysteem’ gebouwd hebben, is een variabele bij een klant er doorheen geslopen en legde bijna 20 minuten het platform plat. Hierop hebben we direct een ticket aangemaakt om dit snel op te lossen. Helaas gebeurde bij een andere klant op 8 februari precies hetzelfde, waardoor onze klanten 15 minuten onbereikbaar waren. Daarop hebben wij direct dezelfde dag nog een hotfix gemaakt, waardoor het niet meer mogelijk is dat een dergelijke fout ontstaat.

- 9 februari storing na serveronderhoud

Storing nummer zes diende zich op 9 februari 2017 aan. Onze leverancier heeft onderhoud uitgevoerd aan de servers om bepaalde bugs te voorkomen en te zorgen dat de kwaliteit en uptime ervan nog stabieler zou zijn. 22 februari staat een tweede onderhoud op de planning om het compleet te maken. Helaas werd de database load op één van de servers te hoog, waardoor deze crashte. Deze crash zorgde voor een lock welke handmatig verwijderd moest worden. Daardoor waren we 15 minuten lang uit de lucht.

Hoe nu verder?

Wij kunnen niet beloven dat we nooit weer een storing hebben, vandaag, morgen, overmorgen of volgende week. Wel werken wij er iedere dag aan om storingen te voorkomen. Mocht er dan toch een storing optreden? Dan zullen wij hier altijd open en eerlijk over communiceren. Verbonden heeft er bewust voor gekozen om diensten per dag opzegbaar te maken, juist om onszelf te verplichten om kwaliteit te leveren. In het verlengde hiervan wordt er op dit moment ook hard gewerkt aan een uitgebreide status-pagina, zodat we onze klanten altijd kunnen voorzien van accurate, actuele en eerlijke informatie.

Wil je meer informatie over de storingen? Of loop je nog tegen problemen aan? Mail dan onze supportafdeling via support@verbonden.nl en we helpen je graag.

Ga terug...

Voordelen van Verbonden

  • Onze diensten kan je altijd per dag aanvragen maar ook stopzetten.
  • Geen langlopende contracten, geen kleine lettertjes of stiekem gedoe.
  • 24/7 zelf jouw telefonie beheren via onze beheeromgeving mijn.verbonden.nl.
  • Open, eerlijk en een persoonlijke benadering door onze medewerkers.
  • Op maat telefonie oplossingen voor optimale bereikbaarheid van onze klanten.
  • Eigen platform, kwalitatief en betrouwbaar netwerk en geen link met KPN.
  • Wij behandelen onze klanten zoals we zelf ook graag behandeld willen worden!
Niet overtuigd? Lees verder...
Voordelen van Verbonden